poniedziałek, 29 grudnia 2014

Ciekawostka...

Ale za nim o niej- wczoraj pisałem, że już niebawem styczniowy numer GZN, już jest ;) http://www.ptngdansk.site88.net/gzn.html

A teraz do rzeczy,
Przed nowym rokiem chciałem uporządkować sobie parę rzeczy w kolekcji. Przy okazji odkopałem kartonik WCN-u do mojego grosika Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Niby nic w tym dziwnego, kartonik też zwykły, ale... Może wyjdzie, że się czepiam, lecz na kartoniku widnieje następujący napis: "Zabór pruski - Wielkie Księstwo Poznańskie 1816-1818" Chodzi mi o drugą datę..Skąd 1818??? Monety był emitowane w latach 1816-1817 (specjalnie napisałem emitowane, bo nie do końca mam pewność co do bicia ich w 1817...), samo Wielkie Księstwo formalnie istniało do 1848 roku. Niezły błąd... chociaż w zasadzie może to tylko niedopatrzenie... Coś nam kuleje ten profesjonalizm polskich firm ;/

A już niebawem (kto wie może jeszcze dziś) kilka postów stricte numizmatyznych, oraz wpis noworoczny ;)

1 komentarz: