czwartek, 15 stycznia 2015

Nie tylko monety

Na początku swojej przygody z numizmatyką ograniczałem się do samych monet, niedawno zacząłem rozszerzać zainteresowania na banknoty... Za to dziś doszedł do mnie mój pierwszy poznański...żeton! Tak, żeton pochodzi z wieloletniej kolekcji i muszę przyznać jest ciekawy.
 Jest to żeton zakładów Focke-Wulfa i wygląda tak:


Numer jak na te żetony dość niski, co sugeruje, że został w miarę wcześnie wybity...Fabryka została w Poznaniu stworzona w roku 1940, stąd też przedział lat mam niewielki do badań. Niestety mam dwie niewiadome co do tego żetonu... Po pierwsze do czego służył-tego spróbuję się dowiedzieć w najbliższym czasie... A po drugie, czy ten napis to podpis właściciela żetonu, a może coś innego- cóż, niestety nie umiem go rozczytać. :( Może ktoś z Was spróbuje? Chętnie dowiem się też o nim czegoś więcej jeśli ktoś ma jakieś informacje ;)

1 komentarz:

  1. https://staremonety.onebid.pl/auction/2/category/20686/lot/481/

    OdpowiedzUsuń