sobota, 4 lipca 2015

Kolejny fals poznańskiej monety :(

Jakiś czas temu zakupiłem na allegro dobrze zapowiadającą się monetkę opisaną jako "monetka srebrna". Wystawiona w dobrej kategorii, niedoceniona. Wyglądała na niedobitego denarka miejskiego Poznania z czasów współrządów.

Jednak wszystko było supr do czasu niej otrzymania. Na początek trafiła do winianu...
...dzięki temu pozbyłem się brudu i...Ujrzałem że monetka jest bardzo giętka (dosłownie można ją zgnieść w palcach bez pokruszenia). To obudziło moje podejrzenia i bardziej wnikliwie zbadałem monetę. Wystarczyło dokładne obejrzenie pod lupą...



Fałszerstwo niestety jest niebezpieczne...

Orzeł jest idealnie odwzorowany (oryginał z takim rysunkiem orła znajduje się u Czapskich).  Trzeba przyznać, że ta część została wykonana z pełnym znawstwem.

Jedynym elementem, który dyskwalifikuje ten egzemplarz jest wygląd uch od kluczy. Ucho prawe jest poprawne, natomiast lewe przechodzi bezpośrednio w belkę klucza tak jak na rysunku poniżej:


Uwaga, jest to kolejny wyrób "mennicy hrubieszowskiej" - wkrótce mogą wypłynąć lepiej wykonane, dlatego lepiej sprawdzić swoje monety... ;/ ciężkie czasy nadchodzą dla numizmatyki poznańskiej... ;/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz