czwartek, 23 lipca 2015

Nowy ciekawy nabytek - denar 1603

Udało się! Na ostatniej lipcowej aukcji internetowej WCN udało mi się zakupić denara poznańskiego z 1603 roku (błędnie opisanego jako 1613 - pomyłka wystawiającego, bo już na kartoniku jest dobry rok). Monetka niedroga i w przyzwoitym stanie, jednak nie to jest jej fenomenem.

Dotychczas miałem zanotowanych 13 odmian denarów poznańskich z tego rocznika w łącznej liczbie 48 sztuk (w tym 9 sztuk z pełną datą i 39 ze skróconą). Spis ten nie obejmuje monet z muzeum Czapskich, czy z placówek poznańskich, a jedynie sztuki z Muzeum Narodowego w Warszawie oraz z wszelkich znanych mi aukcji, przez co należy mniemać, że nie jest pełny (w planach mam uzupełnienie go różnymi drogami).

Jednak ten denarek jest odmianą 14! Zarazem 40 mi znanym ze skróconą datą i 49 w ogóle.




Awers: Orzeł z piórami ku górze, głowa heraldycznie w prawo, wygięta, snopek uproszczony, głowa dopracowana, korona czterozębna


Rewers: Korona z rozetą w środku, 6 koralików, zamknięta ząbkami, spód owalny,  z boku ozdobniki, data skrócona 0 okrągłe, klucze małe, pióra w kształcie K, końcówki owalne, odmienna cyfra 3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz