środa, 13 sierpnia 2014

Druga wizyta i...kolejne niespodzianki

Tak wiem, miałem napisać wcześniej, ale miałem w ostatnich dniach problemy z internetem (koniec transferu -,-). Dlatego też piszę dopiero dziś. W poniedziałek tak jak zapowiedziałem byłem ponownie w Muzeum Narodowym w Warszawie. Dzięki temu wypadowi mam już 103 pozycje do katalogu i powoli opracowuję jego szatę graficzną i ogólny wygląd, w czym pomagają mi sugestie różnych osób, m.in. użytkowników forum monety.pl (a propos, będę też wdzięczny za wszelkie Wasze sugestie co do przyszłego wyglądu katalogu ;) także piszcie jeśli macie jakiś pomysł ;) )


Sama wizyta- ponownie wspaniałe spotkanie z Panem Andrzejem Romanowskim, zaowocowało kolejnymi miłymi niespodziankami i odkryciami, ale żeby nie zdradzać wszystkiego przed publikacją katalogu (myślę, że nastąpi ona w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy) to wspomnę tylko o tym, że odkryłem nową (a przynajmniej nie kojarzę by była gdzieś odnotowana) odmianę grosza dla Wielkiego Księstwa Poznańskiego bez kropki po literach GR, który to grosik pochodzi z kolekcji Potockich. A co oprócz tego? Między innymi wiem już jak powstawały stemple rewersu groszy dla Prus Południowych, mam kilka teorii odnośnie bić w srebrze oraz trojaka bez słowa merid w napisie tytularnym i sporo innych ciekawostek o czym będzie można przeczytać w katalogu ;)

Z publikacji naukowych myślę, że to będzie jedyna w najbliższym czasie, ale sądzę, że z racji mojego wieku nikt o to pretensji mieć do mnie nie będzie :) Z innych newsów- wzbogaciłem kolekcję o rzadki grosz z jednym s w słowie BORUS, w dodatku z rzadszej odmiany stempla tej monety, co cieszy podwójnie, a w najbliższym czasie mam zamiar dołączyć do kolekcji również 2-3 trojaki dla Prus Południowych, o których napiszę coś więcej, gdy już będą w moich rękach. Na dziś to wszystko- pogoda  miarę ładna no i, jako że jestem sportowcem to lubię też oglądać zmagania, więc odchodzi trochę czasu przez halowe mistrzostwa w Zurichu... Dziś szansa dla Piotrka Małachowskiego- trzymajcie kciuki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz