piątek, 8 sierpnia 2014

Grosze z Royal Mint...2013

W kolekcji mam już większość dotychczasowych obiegówek (brak mi zaledwie dwóch plus tegorocznych 20 groszy), jednak jak chyba każdy Numizmatyk poluję i w obiegu i poza nim na 1,2 i 5 groszówkę z Royal Mint z 2013 roku. Co wiadomo o tych monetach? W zasadzie niewiele- emisja pilotażowa, wybito po 1 mln sztuk... Ale gdzie się podziały? Jeden ze szczęściarzy, posiada 5 gr z 2013 roku z Royal Mint wydane mu w reszcie...w jednym z oddziałów NBP! Jednak prócz tej jednej sztuki nie są znane przypadki trafienia ich w obiegu... Co więc się z nimi stało? Ktoś je trzyma? Zostały przetopione?

3 komentarze:

  1. witam ja mam grosz 2013 royal mint

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wyłapany z obiegu, czy zakupiony/wymieniony w NBP? Obecnie nie jest to już rzadkość niestety...

      Usuń
  2. na Allegro sa wieksze ilosci i u mnie w domu :)

    OdpowiedzUsuń