niedziela, 16 listopada 2014

I kolejne dwie z obiecanych ciekawostek

Tym razem przyszła kolej na drugą i trzecią w kolejności ciekawostki z ostatnich zdobyczy (numerem 1 jest grosik z C ;) ). Będą to grosz dla Prus Południowych z błędem w napisie tytularnym i grosz dla Wielkiego Księstwa Poznańskiego z błędem w napisie.. ;)






Jak dla mnie monetki te są niezwykle ciekawe. Na grosza WKP z napisem HREZ polowałem od dłuższego czasu, a grosik z błędem w napisie tytularnym pozwolił na obalenie dotychczasowego wariantu stempla i(niestety) pewnej sugestii... a mianowicie, iż odmiany z dotychczasowych katalogów są robione w ten sam sposób i mogą nie istnieć w tej formie.

A propos katalogu. Pan Jerzy Chałupski pisał ostatnio, iż odkrywa coraz więcej odmian miedziaków koronnych A3S... Ja już myślałem, że mogę wykańczać katalog, a tu raz- muszę skonfrontować dane z katalogów z istniejącymi egzemplarzami, dwa- przeglądając wczoraj allegro odkryłem, iż trojaki dla WKP z chudymi literami mają aż trzy odmiany stempla...

2 komentarze:

  1. Witam świetny blog!
    Kolekcjonuję monety pruskie i numizmaty miast, księstw i królestw niemieckich w XVIII i XIX wieku. Ostatnio nabyłem 3 grosze z Wielkiego Księstwa Poznańskiego teraz poluję na 1 grosza. Ciekawe czy są dane źródłowe dotyczące wielkości emisji??? Pozdrawiam serdecznie. Podaję swój adres mailowy w końcu kolekcjonerzy powinni trzymać się razem..;) stowarzyszenieuniegoszcz@wp.pl Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety takie dane póki co nie zostały odkryte. Ale kto wie, być może już niebawem zostaną... Bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń