piątek, 11 lipca 2014

Podróż na zachód...

Wczoraj nie było mnie na blogu, w związku z czym nie ukazał się kolejny odcinek kalendarium i nie powstały żadne świeże wpisy. Było to spowodowane tym, że w dniu wczorajszym udałem się na wycieczkę do Poznania. Dzisiejszy wpis będzie poświęcony w głównej mierze właśnie tej wycieczce, a w zasadzie spotkanym na niej monetom.
Dziś również nie będzie kalendarium, ze względu na brak jakichkolwiek wydarzeń o znaczeniu numizmatycznym.

Ale wracając do tematu... Wczoraj odwiedziłem moje rodzinne miasto- Poznań. Na wycieczce po mieście mimo małej ilości czasu nie zabrakło ciekawostek numizmatycznych. Przede wszystkim w muzeum archeologicznym.

Od niego też zaczniemy. Wystawy, które są obecnie w muzeum nie są być może zbyt ciekawe (choć mi osobiście się podobały), ale spotkać na nich można kilkanaście monet z pierwszych stuleci państwa polskiego. Spotkać się tu możemy ze skarbem arabskich monet (chyba Dirhemów), z denarami krzyżowymi, z denarami Bolesława Chrobrego ze świątynią, oraz m.in z półgroszami Jagiellonów.





Monety ze zbiorów muzeum archeologicznego w Poznaniu (zdjęcia własne)

Już jutro więcej wpisów, a wśród nich między innymi wpis o Guldenie nadreńskim znalezionym w Gdańsku. Zapraszam ;) I ponowny apel- komentujcie! zwłaszcza czekam na dyskusję w temacie młodzieży numizmatycznej ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz